Въпреки че Mercedes-Benz реши да последва световната тенденция за смаляване на моторите и снабдяването им с апарати за принудително пълнене, ерата на атмосферните мотори все още не е отминала. Марката смени най-мощния „натурален“ V8 в света (6,2-литровият агрегат, който задвижва и SLS) с компресорен 5,5-литров V-”осмак“, но ето че SLK 55 AMG отново разчита на пълнене от атмосферното налягане. Двигателят е чисто нова разработка, обемът му е 5461 куб. см, а максималната му мощност 422 к.с., с пик на въртящия момент от 540 Нм.
Най-мощната версия на последното поколение SLK, което носи заводския код R172, е и най-потентната кола от моделното семейство, правена някога. SLK 55 AMG може да се похвали с ускорение от място до 100 км/ч за 4,6 сек и комбиниран горивен разход от едва 8,4 л/100 км. Последният е благодарение на серийната Старт/Стоп система и в още по-голяма степен на електрониката AMG Cylinder Management. Тя има свойството да деактивира 4 от 8-те цилиндъра на мотора, когато върху него няма товар. Новият 5,5-литров агрегат е куплиран със 7G-троник автоматична трансмисия, която ускорява двуместния кабриолет до 250 км/ч (електронно ограничена).
Оптимизиациите по екстериора на автомобила са класически за придворното ателие в Афалтербах. SLK AMG е получил LED-дневни ленти отпред, нови престилки, както и дифузьор, акомпаниран от две двойки изпускателни накрайници отзад. Вътре в 55 AMG правят впечатление новите спортни седалки (с AIRSCARF обдухвателите на врата), апликациите от полиран алуминий и ревизираният приборен панел.
SLK 55 AMG ще дебютира на автомобилния салон във Франкфурт, като пазарната премиера е предвидена за януари 2012 г. Базовата цена на роудстъра е 72 590 евро, като първият екземпляр ще носи разширението Edition 1, заради което ще струва 85 520 евро. За мераклиите има и AMG Handling Package + 4641 евро.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!